Betaling

Slik fungerer det 

  • Når du er ferdig hos legen eller på laboratoriet vil det komme en melding til din mobiltelefon om betaling. Du får da flere muligheter til å betale (Vipps, via bankkort på mobilen eller velge faktura). Det vil variere noe når denne meldingen kommer til deg, men normalt vil den komme i løpet av samme dag. Fra meldingen blir sendt har du som pasient 48 timer på å betale. Dersom du ikke betaler vil du etterhvert motta faktura med fakturagebyr. Dersom du har betalingsvansker så diskuter muligheter med din fastlege når du er på legetime.
  • Det er viktig at vi har riktig mobilnummer på deg, så oppgi nummer hvis dette endrer seg.
  • Dersom du ikke har mulighet til å motta betalingsmelding via mobil, eller betale via VIPPS eller via kort på mobil, så kan du spørre i «luka» og helsesekretær vil kunne hjelpe deg med å finne en løsning.
  • Vi oppfordre alle som har mulighet til å prøve «mobilløsning» da de fleste opplever at dette fungerer godt.

Har du spørsmål om en betaling/faktura? 

  • Du kan logge inn og få oversikt over dine fakturaer på swedbankpay
  • Du kan sende spørsmål angående faktura ved å sende swedbankpay en melding eller ved å ringe dem på telefon 22036170
  • Hvis du strever med å få svar kan du alltid høre med våre sekretærer og få hjelp fra dem med fakturaspørsmål.